Hanyang University repository
menu
검색
Library
Hanyang
Browse
Communities & Collections
Titles
Authors
My Repository
My Account
Receive email updates
Edit Profile
Repository at Hanyang University
Search
All of Repository
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과)
INFORMATION SOCIOLOGY(정보사회학과)
JOURNALISM & MASS COMMUNICATION(신문방송학과)
ETC
Start a new search
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 11-20 of 40 (Search time: 0.003 seconds).
Item hits:
Issue Date
Title
Author(s)
2017-08
TV광고 배경음악 유형별 특성과 적합성에 관한 연구
한상필
2015-04
모바일 리워드어플리케이션 광고의 효과 연구 - 이용행동, 인식, 이용가치 변인을 중심으로
한미정
2015-05
모바일 광고소구 유형과 시간적 거리감의 상호작용에 관한 연구 : 제품 유형에 따른 소비자 반응
한상필
2008-03
텔레비전 광고의 업종별 이월효과 측정모형 비교 연구
한상필
2021-10
한국 기업과 베트남 기업의 광고에 대한 베트남 소비자 반응에 관한 비교연구: 균형이론을 중심으로
한상필
2004-09
전통적 문화가치관과 서구적 문화가치관 표현광고에 대한 세대간, 성별간 비교연구
한상필
2004-09
소비자 애국심, 국가이미지, 광고접촉 경험이 한국기업의 국제광고효과 : 미국 소비자의 조사결과를 중심으로
한상필
2008-12
모바일 광고 회피 행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
한상필
2004-12
브랜드확장에서의 광고효과: 모제품과 확장제품간의 연결성 연구
심성욱
2004-06
라이프스타일과 다양한 매체의 광고 효과 인식에 관한 연구
심성욱
previous
1
2
3
4
next
Discover
-Author
24
한상필
11
심성욱
2
한미정
1
이병관
1
이형석
1
조병량
-Subject
11
advertising effects
6
Advertising effects
6
광고태도
5
advertising message
5
광고메시지
4
국제광고
4
라이프스타일
3
Advertising Attitude
3
Advertising Effect
3
advertising effectiveness
next >
-Date issued
5
2020 - 2023
18
2010 - 2019
17
2004 - 2009
BROWSE
Communities & Collections
Titles
Authors