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S-Duct 입구형상변화에 따른 성능 및 유동의 영향성 연구

Title
S-Duct 입구형상변화에 따른 성능 및 유동의 영향성 연구
Other Titles
Study of Influence the Flow & Performance about Changing the Inlet Shape of S-Duct
Author
조진수
Keywords
S-Duct; Engine Face; Inlet-Shape; Flow Area; Total Pressure Recovery
Issue Date
2013-11
Publisher
한국항공우주학회 / The Korean Society For Aeronautical And Space Sciences
Citation
한국항공우주학회 학술발표회 초록집, 2013, p.1-4
Abstract
S-Duct내의 유동특성은 입?출구 형상 및 중심선의 곡률 등과 같은 다양한 형상 변수에 따라 큰 차이를 보인다. 본 연구에서는 아음속 확산형 S-Duct (RAE M 2129 S-Duct)를 이용하여 입구형상의 변화에 대한 엔진 면의 전압력 회복 값을 통해 엔진 면에서의 영향성을 연구하였다. 유동면적과 중심선 곡률은 변화 시키지 않고 입구의 형상을 원형, 상반부 반원형, 하반부 반원형, 타원형으로 하여 해석하였다. 그 결과 입구형상이 상반부 반원형에 가까워질수록 엔진 면에서의 성능이 증가함을 보였다.The internal flow of S-Duct had large difference from variable shape parameter along changing data, which is inlet shape, outlet shape, on centerline curvature . At this study, RAE M2129 S-Duct was used for total pressure recovery of engine face about inlet shape. The shape of inlet was applied to circle, upper semi-circle, lower semi-circle, ellipse. Then the flow area and centerline curvature were not changed. At the result, when the shape of inlet was similar with upper semi-circle, performance of engine face was induced.
URI
http://www.dbpia.co.kr/Journal/ArticleDetail/NODE02328223http://hdl.handle.net/20.500.11754/54917
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