Articles 485 Collection home page

Browse

| Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions 

Issue DateTitleAuthor(s)
2018-12Eliciting customer green decisions related to water saving at hotels: impact of customer characteristics현성협
2018-12Effects of pro-environmental destination image and leisure sports mania on motivation and pro-environmental behavior of visitors to Korea's national parks정철
2018-12Investigating customers' shopping behaviors at airport duty-free shops: impact of shopping flow and alternative shopping malls' attractiveness현성협
2018-11몽골 홉스골 지역주민의 환경인식이 생태관광에 미치는 영향김남조
2018-11서울시 문화기반시설 공간분포특성 분석- 인구와 이용밀도 분포를 중심으로 -최승담
2018-11북한과 노스탤지어 관광- 친숙성-신기성 연속체 패러다임에 대한 이론적 반증 -정철
2018-11디지털 시대의 여가와 관광의 의미: 디지털 디톡스 현상과 디지털 프리관광에 대한 탐색적 논의김남조
2018-10외식산업에서 아르바이트생의 부정적 근무경험이 스트레스와 브랜드 이미지에 미치는 영향조민호
2018-10항공사의 에어스케이프(Airscape), 직무만족, 기내시민행동(CCB), 직무성과 간 구조적 관계 연구김남조
2018-10외항사 승무원의 스트레스가 직무관련 행동에 끼치는 영향력에 관한 연구현성협
2018-10An integrated model of travelers' pro-environmental decision-making process: the role of the New Environmental Paradigm김남조
2018-09기술준비도가 스마트폰 관광 애플리케이션 이용의도에 미치는 영향- 기술준비수용모델 적용 -정철
2018-09관광업계에서의 미투운동(Me Too Movement)에 대한 현상학적 연구김남조
2018-09College youth travelers' eco-purchase behavior and recycling activity while traveling: an examination of gender difference현성협
2018-09The effects of tourists' knowledge-sharing motivation on online tourist community loyalty: the moderating role of ambient stimuli현성협
2018-09The impact of brand authenticity on building brand love: An investigation of impression in memory and lifestyle-congruence현성협
2018-08The congruity effects of commercial brand sponsorship in a regional event이훈
2018-08웰니스관광 개념모형 개발- 헤도닉(Hedonic)과 에우다이모닉(Eudaimonic) 관점을 중심으로 -이훈
2018-08항공사 객실승무원의 심리적 특성, 인상관리행동, 조직시민행동, 팀성과 간의 구조적 관계 연구 - 통합 PICP 모형 제시 -조민호
2018-08자기성찰적 여가 참여와 삶의 만족도 간의 관계 연구 - 자기성찰지능의 매개효과를 중심으로 -이훈

BROWSE