Browsing "ENGLISH LANGUAGE EDUCATION(영어교육과)" byTitle

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 61 to 80 of 112

Issue DateTitleAuthor(s)
2020-12"I may sound like a native speaker horizontal ellipsis but I'm not": identities of Korean English teachers with border-crossing experience이문우
2011-10Receptive and Productive Vocabulary Sizes of High School Learners: What Next for the Basic Word List?전유아
2016-03Relocation in space, language, and identity: Dislocated North Korean undergraduates in South Korean universities안성호
2017-09Smart Learning: Approaches and Materials for Language Learning김성연
2013-03STEAM 교사 연구회 개발 자료 분석: 융복합교육적 접근안성호
2020-03Teacher Motivational Strategies for EFL Learners: For Better or Worse전유아
2017-09TEE 비인증 교사들의 TEE 인증제에 관한 인식이문우
2014-03Test-taking Strategies of L2 Adolescent Learners: Three Multiple-choice Items and L2 Proficiency전유아
2018-11Translation revisited for low-proficiency EFL writers이문우
2014-09Transnational English Learning Experiences and the Trajectory of Ethnic Identity: Korean Early Study Abroad Undergraduates and Their Parents이문우
2012-09Vocabulary Size of Korean EFL University Learners: Using an Item Response Theory Model전유아
2019-03What If Learners are not involved in reading? Reading ability and Reading Motivation of EFL Learners전유아
2014-01Will Communicative Language Teaching Work? Teachers' Perceptions Toward the New Educational Reform in South Korea이문우
2016-03그래픽 조직자를 활용한 영어 읽기 수업이 중학생들의 읽기 능력 및 정의적 태도에 미치는 효과김성연
2014-05네 교사의 융복합교육 실행 경험의 이해안성호
2013-09대학 내 영어전용공간 운용에 관한 사례연구이문우
2015-08대학에서 언어학을 어떻게 가르칠 것인가: 융복합교육적 접근안성호
2011-04디지털 스토리텔링과 면대면 스토리텔링에 대한 초등학생들의 정의적 반응김성연
2016-05영어 독해 문제 난이도와 학습자 수준에 따른 고등학생들의 상위인지 전략 사용에 관한 연구한문섭
2016-02영어 수준별 이동수업이 초등학교 학생들의 정의적 영역에 미치는 영향 및 개선 방안한문섭

BROWSE