2020-12 | "I may sound like a native speaker horizontal ellipsis but I'm not": identities of Korean English teachers with border-crossing experience | 이문우 |
2011-10 | Receptive and Productive Vocabulary Sizes of High School Learners: What Next for the Basic Word List? | 전유아 |
2016-03 | Relocation in space, language, and identity: Dislocated North Korean undergraduates in South Korean universities | 안성호 |
2017-09 | Smart Learning: Approaches and Materials for Language Learning | 김성연 |
2013-03 | STEAM 교사 연구회 개발 자료 분석: 융복합교육적 접근 | 안성호 |
2020-03 | Teacher Motivational Strategies for EFL Learners: For Better or Worse | 전유아 |
2017-09 | TEE 비인증 교사들의 TEE 인증제에 관한 인식 | 이문우 |
2014-03 | Test-taking Strategies of L2 Adolescent Learners: Three Multiple-choice Items and L2 Proficiency | 전유아 |
2018-11 | Translation revisited for low-proficiency EFL writers | 이문우 |
2014-09 | Transnational English Learning Experiences and the Trajectory of Ethnic Identity: Korean Early Study Abroad Undergraduates and Their Parents | 이문우 |
2012-09 | Vocabulary Size of Korean EFL University Learners: Using an Item Response Theory Model | 전유아 |
2019-03 | What If Learners are not involved in reading? Reading ability and Reading Motivation of EFL Learners | 전유아 |
2014-01 | Will Communicative Language Teaching Work? Teachers' Perceptions Toward the New Educational Reform in South Korea | 이문우 |
2016-03 | 그래픽 조직자를 활용한 영어 읽기 수업이 중학생들의 읽기 능력 및 정의적 태도에 미치는 효과 | 김성연 |
2014-05 | 네 교사의 융복합교육 실행 경험의 이해 | 안성호 |
2013-09 | 대학 내 영어전용공간 운용에 관한 사례연구 | 이문우 |
2015-08 | 대학에서 언어학을 어떻게 가르칠 것인가: 융복합교육적 접근 | 안성호 |
2011-04 | 디지털 스토리텔링과 면대면 스토리텔링에 대한 초등학생들의 정의적 반응 | 김성연 |
2016-05 | 영어 독해 문제 난이도와 학습자 수준에 따른 고등학생들의 상위인지 전략 사용에 관한 연구 | 한문섭 |
2016-02 | 영어 수준별 이동수업이 초등학교 학생들의 정의적 영역에 미치는 영향 및 개선 방안 | 한문섭 |