2017-06 | On the number of vertices of positively curved planar graphs | 오병근 |
2013-10 | Principal instructional leadership and teaching for learner autonomy: A multilevel analysis of the case of South Korea | 주미경 |
2013-09 | "의사결정형" 스토리텔링 수학 모델 교과서의 개발 원리: 조건부 확률 단원을 중심으로 | 주미경 |
2012-09 | SEMISIMPLE TUNNELS | 조상범 |
2012-06 | Standards for professionalization of mathematics teachers: Policy, curricula, and national employment test in Korea | 주미경 |
2013-03 | STEAM 교사 연구회 개발 자료 분석: 융복합교육적 접근 | 주미경 |
2019-11 | Strip bundle realization of the crystals over U-q(G(2)((1))) | 신동의 |
2015-08 | STRIP BUNDLES AND THE HIGHEST WEIGHT CRYSTALS OVER QUANTUM INFINITE RANK AFFINE ALGEBRAS | 신동의 |
2016-10 | Strong Isoperimetric Inequalities and Combinatorial Curvatures on Multiply Connected Planar Graphs | 오병근 |
2013-03 | Topological Symmetry Groups and Mapping Class Groups for Spatial Graphs | 조상범 |
2011-01 | TUNNEL LEVELING, DEPTH, AND BRIDGE NUMBERS | 조상범 |
2016-11 | Zigzag Strip Bundle Realization of B(Lambda(0)) over U-q(C-n((1))) | 신동의 |
2013-03 | Zigzag strip bundles and crystals | 신동의 |
2014-06 | Zigzag strip bundles and highest weight crystals | 신동의 |
2015-02 | ZIGZAG STRIP BUNDLES AND THE CRYSTAL B(infinity) FOR QUANTUM AFFINE ALGEBRAS | 신동의 |
2012-12 | 고등학교 수학 교사의 스토리텔링 수학교과서에 대한 이해 | 주미경 |
2018-07 | 고등학생의 탐구기반 융복합 수학수업 경험 이해: ‘사막화’와 수학의 연결성을 중심으로 | 주미경 |
2014-04 | 교장의 수업지도성에 대한 자기-타인 평가일치가 학교 내 교사협력에 미치는 영향 | 주미경 |
2014-05 | 다문화 수학교육 인식조사: 현장 수학교사의 다문화수학교육에 대한 내러티브 분석 | 주미경 |
2014-05 | 다문화수학교사교육모델 개발연구: 수학교육 현장의 상황분석을 기반으로 하는 예비적 모델 탐색 | 주미경 |