2021-02 | A Meta-Analytic Review of the Relationship Between Learning Organization and Organizational Performance and Employee Attitudes: Using the Dimensions of Learning Organization Questionnaire | 이윤수 |
2021-02 | 관계기반 근로자지원교육프로그램(R-EAP)의 구현을 위한 학습자중심 활동방법에 대한 해석학적 이해 | 유영만 |
2021-01 | Assessing adult and continuing education needs in South Korea metropolitan areas using Borich’s needs assessment model | 이윤수 |
2021-01 | Identifying latent profiles based on three components of organizational commitment: multi-sample investigations in Korea | 송지훈 |
2020-12 | 국내 대기업 밀레니얼 세대 구성원의 팔로워십 역량 모형 구축에 관한 탐색적 연구 | 송영수 |
2020-12 | 들뢰즈 리좀 개념에 비추어 본 독서교육의 시사점 | 유영만 |
2020-12 | 국내기업 적용을 위한 학습민첩성의 개념정의와 구성요인에 관한 탐색적 연구 | 송영수 |
2020-11 | 한국 대기업 내 교육훈련특성, 전이동기, 학습전이와의 관계에서 업무성과-보상 기대가 미치는 조절된 매개효과 연구 | 이윤수 |
2020-11 | 외부지향 기업문화와 직무소진 간의 관계: 조직 내 커뮤니케이션의 매개효과와 HR부서의 전략적 역할의 조절된 매개효과 | 이윤수 |
2020-11 | Advancing the design of self-explanation prompts for complex problem-solving | 김동식 |
2021-06 | 개인-직무 적합성(Person-Job Fit)이 객관적 및 주관적 경력성공에 미치는 영향 : 성별 비교 | 이윤수 |
2020-10 | A validation study of the Korean version of the thriving at work measurement | 이윤수 |
2020-10 | Psychological Ownership and Openness to Change: The Mediating Effects of Work Engagement, and Knowledge Creation | 유영만 |
2020-09 | Individual profiles and team classes of the climate for creativity: A multilevel latent profile analysis | 이윤수 |
2020-09 | 관계기반 근로자지원교육프로그램(R-EAP)의 개념적 모형과 교육적 지향의 관계 이해 | 유영만 |
2020-09 | Promoting case indexing in case library learning: Effects of indexing prompts on self-explanation and problem solving | 김동식 |
2020-09 | 게임디자인스키마이론에 기반한 통일교육용 게임 개발 연구: ‘장마당 게임’사례를 중심으로 | 유영만 |
2020-09 | 조직 구성원의 내적 동기와 창의적 과정 몰입이 조직창의성 촉진요인에 미치는 영향: 조직 내 상사의 비인격적 감독의 조절 효과 | 송영수 |
2020-09 | 국내 게임기반학습과 교육 게이미피케이션 설계연구에 대한 체계적 문헌분석 | 안미리 |
2020-09 | 다문화시대 기독교통일교육에 대한 보편적학습설계(UDL) 적용 제고 | 안미리 |