2008-08 | SCORM 기반 에듀테인먼트 콘텐츠 개발 | 이가영 |
2008-08 | SCORM 시퀀싱을 적용한 e-learning 콘텐츠의 설계 및 구현 | 고보영 |
2012-02 | Short Forms of the Social Interaction Anxiety Scale and the Social Phobia Scale | 김현수 |
2008-02 | Skemp의 관계적 이해와 도구적 이해에 기초한 교과서분석 | 정혜경 |
2022 | SNS를 이용하는 여고생의 신체이미지와 인플루언서 모방행동이 급식 및 섭식장애 행동에 미치는 영향 | 구솔하 |
2018-08 | SNS에서 지각한 사회적 지지와 SNS 중독경향성의 관계에서 자존감 안정성의 매개효과: 20대 성인을 중심으로 | 김예지 |
2014-12 | The Social Interaction Anxiety Scale (SIAS) and the Social Phobia Scale (SPS): A Comparison of Two Short-Form Versions | 김현수 |
2011-08 | Social Network Service 기반 시퀀스회로 학습을 위한 ICT 교수-학습 자료 개발 | 김강래 |
2007-02 | Socket API 기반의 네트워크 프로그래밍 소스 생성기 | 박승철 |
2012-12 | Speculation of potential parenting factors related to social anxiety constructs: Toward a development of a sensitive parenting scale | 김현수 |
2013-02 | STEAM 교육에 근거한 2009 개정 고등학교 과학 교과서 분석 | 신경선 |
2015-02 | STEAM 수업설계자로서 교사의 대안적 역량 모델 개발 | 정숙희 |
2011-06 | T-Commerce 환경에서의 온라인 소매 행위 영향 요인에 관한 연구 | 정기수 |
2011-02 | THE EFFECT OF SELF-LEADERSHIP STRATEGIES ON INDIVIDUAL ABSORPTIVE CAPACITY | 박유경 |
2008-08 | The Effects of Blended Language Learning on Affective Factors in Level Differentiated Classrooms: Focusing on Primary School Students | 김수연 |
2015-08 | The Effects of Inductive/Deductive Grammar Teaching on the Improvement of Korean High School Students' Grammatical Use in their Writings | 최윤경 |
2010-08 | The Relation between Grammar and Grammar Teaching | 허유림 |
2009-08 | The use of delexical verbs by Korean EFL learners | 이하나 |
2020-02 | The Use of Google Translate for L2 Writing: Machine Translation and Errors of EFL Learners | 김고은 |
2010-08 | Thiazolidinediones 유도체와 organoclay의 선택적인 적조 제어에 관한 연구 | 김연미 |