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웹 로그분석을 이용한 실시간 온라인 마케팅 시스템 설계 및 개발에 관한 연구

Title
웹 로그분석을 이용한 실시간 온라인 마케팅 시스템 설계 및 개발에 관한 연구
Other Titles
A Study on the Development of Realtime Online Maketing System Using Web Log Analytics
Author
김종우
Keywords
실시간 마케팅; 실시간 컨텐스트; 방문자 프로파일; 방문자 모니터링; 웹 로그 분석; Realtime Marketing; Realtime Context; Visitor Profiling; Visitor monitering; Web Log Analysis
Issue Date
2011-08
Publisher
한국전자거래학회
Citation
한국전자거래학회지, 2011, 16(3), P.249-261
Abstract
e-Business 시장의 폭발적 성장으로 기존의 오프라인 기업들이 e-Business 시장으로 진입하게 되었으며, 이는 e-Business 시장의 과도한 경쟁을 야기 시켰다. 이에 기업들은 키워드 광고, 이메일 광고, 배너 광고 등의 온라인 마케팅에 대한 투자를 확대하고 있다. 그러나 기존의 온라인 마케팅 방법들은 방문자를 사이트로 유입시키는 데에만 초점을 맞추고 있으며, 방문자들이 사이트로 유입 후 구매로 전환시키기 위한 방법을 제시하지 못함으로써 마케팅의 투자 대비 효과는 점점 감소하고 있다. 본 논문에서는 사이트에 유입된 방문자를 대상으로 전환율을 높임으로써 마케팅의 효과를 높일 수 있는 실시간 온라인 마케팅 시스템 (ROMS: Realtime Online Marketing System)을 제안하고 개발하였다. ROMS는 방문자 행동을 실시간으로 수집하여 방문자 행동을 분석함으로써 방문자의 정보 및 행동을 실시간으로 모니터링 할 수 있으며, 방문자의 컨텍스트 특성에 따라 개인화된 마케팅을 수행할 수 있다.The rapid growth of e-business market makes new online companies to start and existing offline companies to join in this area. As the number of players of this market grows rapidly, the competition among them is very intense. Many companies invest huge resources to online marketing including search advertisement, email advertisement and banner advertisement. Because these traditional online marketing activities mainly focus on how to invite visitors to their web sites, ROI of these marketing activities are getting lower. Many companies are looking for a new marketing method to escape this situation. In this paper, we propose ROMS (Realtime Online Marketing System) which supports tools to improve conversion ratio of e-commerce sites, ROMS gathers behavioral data of visitors and analyzes it in realtime. ROMS supports live chats, visitor profiling, context analysis, event detection, and live marketing. With ROMS, personalized offers based on visitors' realtime context can be made for each visitor.
URI
http://koreascience.or.kr/article/ArticleFullRecord.jsp?cn=KJGRBH_2011_v16n3_249
ISSN
1226-3931; 2288-3908
DOI
10.7838/jsebs.2011.16.3.249
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF BUSINESS[S](경영전문대학원) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Articles
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