Theses (Ph.D.)18 Collection home page

Browse

| Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions 

Issue DateTitleAuthor(s)
2021Exploring L2 Motivational Selves of English Major College Students in Vietnamese EFL Context응엔티투이투
2007-02피드백 유형이 한국 대학생의 영어쓰기 능력향상에 미치는 효과류영숙
2007-02영어 문법 학습에 대한 입력 처리 교수와 발화를 강화한 의식 고양 교수의 효과김도연
2007-08말뭉치 언어학적 방법에 기초한 우리나라 고등학생의 중간 언어 분석이은연
2008-02The Efficacy of Computer-Mediated Communication for Accuracy Enhancement in Comparison to Face-to-face Communication김경혜
2008-08L2 Vocabulary Learning and Retention손정미
2009-02A Comparative Study of Korean EFL Writers' Product, Process, and Perception in Computer-Supported Collaborative Writing and Individual Writing배주경
2009-02영어 능력별 초등학생 집단의 학습전략과 정의적 변인에 관한 연구현석분
2009-02Meaning Negotiation in Task-Based Synchronous Computer-Mediated Communication정남숙
2009-08CALL을 통한 자율 학습이 학습자 인식과 영어 의사 소통 능력에 미치는 효과연구장명화
2011-08영어전용수업과 이중언어수업 비교를 통한 초급 영어 학습자의 교육적 효과에 관한 연구- 한국 대학생을 중심으로 -김수진
2012-02체험 활동에 대한 이야기 구성을 통한 홈스쿨링의 영어 학습 모형유동완
2012-08한국 대학생들의 영어요약문 분석김경숙
2012-08An Investigation on Korean EFL Learners’ Use of Cognitive and Metacognitive Strategies in the Reading Test Situation용경화
2014-02Developing Speaking Ability Through Extensive Reading of Children's Literature최종녀
2014-08Extensive Reading of Korean University EFL Learners: Reading Ability and Lexical Profiles in L2 Writing김지혜
2017-02전략적 계획활동으로서 입력 기반의 영어 읽기와 출력 기반의 영어 쓰기가 한국 대학생들의 영어 말하기 능력, 의사소통 전략 사용, 말하기 불안에 미치는 영향이동주
2018-02콘코던스 피드백 활용의 효과황은미

BROWSE