2021 | Exploring L2 Motivational Selves of English Major College Students in Vietnamese EFL Context | 응엔티투이투 |
2007-02 | 피드백 유형이 한국 대학생의 영어쓰기 능력향상에 미치는 효과 | 류영숙 |
2007-02 | 영어 문법 학습에 대한 입력 처리 교수와 발화를 강화한 의식 고양 교수의 효과 | 김도연 |
2007-08 | 말뭉치 언어학적 방법에 기초한 우리나라 고등학생의 중간 언어 분석 | 이은연 |
2008-02 | The Efficacy of Computer-Mediated Communication for Accuracy Enhancement in Comparison to Face-to-face Communication | 김경혜 |
2008-08 | L2 Vocabulary Learning and Retention | 손정미 |
2009-02 | A Comparative Study of Korean EFL Writers' Product, Process, and Perception in Computer-Supported Collaborative Writing and Individual Writing | 배주경 |
2009-02 | 영어 능력별 초등학생 집단의 학습전략과 정의적 변인에 관한 연구 | 현석분 |
2009-02 | Meaning Negotiation in Task-Based Synchronous Computer-Mediated Communication | 정남숙 |
2009-08 | CALL을 통한 자율 학습이 학습자 인식과 영어 의사 소통 능력에 미치는 효과연구 | 장명화 |
2011-08 | 영어전용수업과 이중언어수업 비교를 통한 초급 영어 학습자의 교육적 효과에 관한 연구- 한국 대학생을 중심으로 - | 김수진 |
2012-02 | 체험 활동에 대한 이야기 구성을 통한 홈스쿨링의 영어 학습 모형 | 유동완 |
2012-08 | 한국 대학생들의 영어요약문 분석 | 김경숙 |
2012-08 | An Investigation on Korean EFL Learners’ Use of Cognitive and Metacognitive Strategies in the Reading Test Situation | 용경화 |
2014-02 | Developing Speaking Ability Through Extensive Reading of Children's Literature | 최종녀 |
2014-08 | Extensive Reading of Korean University EFL Learners: Reading Ability and Lexical Profiles in L2 Writing | 김지혜 |
2017-02 | 전략적 계획활동으로서 입력 기반의 영어 읽기와 출력 기반의 영어 쓰기가 한국 대학생들의 영어 말하기 능력, 의사소통 전략 사용, 말하기 불안에 미치는 영향 | 이동주 |
2018-02 | 콘코던스 피드백 활용의 효과 | 황은미 |