114 0

중국 전통문양과 브랜드아이덴티티의 연관성에 관한 연구

Title
중국 전통문양과 브랜드아이덴티티의 연관성에 관한 연구
Other Titles
A Correlation Research on Consistency between Chinese Traditional Pattern and Brand Identity Design
Author
송지성
Keywords
Traditional Patterns(전통문양); Plane Design(평면디자인); Brand Logo(브랜드로고)
Issue Date
2011-06
Publisher
한국디자인문화학회
Citation
한국디자인문화학회지, v. 17, NO. 2, Page. 261-272
Abstract
예술은 생활에서 나오지만 또 생활을 더욱 고상하고 풍요롭게 해준다. 길상도안은 중국역사 문화전통의 한 가지 예술 표현양식으로서 사람들의 생활, 습관 그리고 문화배경과 매우 밀접한 관계가 있는데, “길상”은 사람들의 축복, 기원, 동경을 비유, 은유적으로 내포하고 있다. 이를 통해 사람들에게 행복과 희망을 주는 것이다. 표현양식은 각종 도형, 표지상의 운용에서 나타난다. 이러한 전통적인 길상도안이 현대의 평면설계에서 독특하고 개성있게 표현되고 있다. 즉, 현대평면설계 창작영감의 중요한 원천인 것이다. 길상도안의 예술매력을 이해하고 파악하는 것은 현대 평면설계를 풍부하고, 다양하게 하는 등 중요한 의미를 지니고 있다.;Art originates from life and inturn it is higher than life. As one of the forms art expression in china`s historical and cultural tradition. Auspicious patterns are closely related to people`s life. Customs and cultural background. ``Auspiciousness`` has theimplied meaning of people`s best wishes. Sincere prayings and the longing for betterlife. Which can bring people happiness and hope. Asforits form of expression, we can find the distinct expression in the application of all kinds of patterns andmarks. In the modern place design. it`s unique vitalily has been shown to all. and thus has become the valuable spring of inspiration in modern design. It is of vital significance for people to know and aequire the charm of the auspicious patterns. for people can improve and enrich the cultural system as well as guide the modern art design in doing so.
URI
https://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE06542405https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/184888
ISSN
1598-6497
Appears in Collections:
COLLEGE OF DESIGN[E](디자인대학) > COMMUNICATION DESIGN(커뮤니케이션디자인학과) > Articles
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE