Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 이도흠 | - |
dc.contributor.author | 왕시임 | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-11T11:58:41Z | - |
dc.date.available | 2023-05-11T11:58:41Z | - |
dc.date.issued | 2023. 2 | - |
dc.identifier.uri | http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000655820 | en_US |
dc.identifier.uri | https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/179948 | - |
dc.description.abstract | 본 논문은 미국 게임 개발사 블리자드가 중국 게임 시장 진출을 위해 개발한 온라인 게임 <월드 오브 워크래프트>의 5번째 확장팩 <판다리아의 안개>에 나타난 오리엔탈리즘에 대해 에드워드 사이드의 『오리엔탈리즘』과 이도흠의 오리엔탈리즘론을 활용하여 분석하고 그 극복 방안을 모색하였다.|This paper analyzed the orientalism in the fifth expansion pack of the online game "World of Warcraft" developed by US game developer Blizzard to enter the Chinese game market using Edward Said's "Orientalism" and Lee Do-heum's "Orientalism" and sought ways to overcome it. | - |
dc.publisher | 한양대학교 | - |
dc.title | 월드 오브 워크래프트에 나타난 오리엔탈리즘에 관한 연구 - 5번째 확장팩 <판다리아의 안개(Mists of Pandaria/2012>를 중심으로 | - |
dc.title.alternative | An Analysis on Orientalism in <World of Warcraft> Focusing on the 5th expansion pack <Mists of Pandaria(2012)> | - |
dc.type | Theses | - |
dc.contributor.googleauthor | 왕시임 | - |
dc.contributor.alternativeauthor | WANG SHILIN | - |
dc.sector.campus | S | - |
dc.sector.daehak | 대학원 | - |
dc.sector.department | 대중문화·시나리오학과 | - |
dc.description.degree | Master | - |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.