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기업의 SNS 마케팅에 대한 사례 연구

Title
기업의 SNS 마케팅에 대한 사례 연구
Other Titles
A Case Study on Firms’ SNS Marketing
Author
박태준
Alternative Author(s)
Park Tae Jun
Advisor(s)
문준연
Issue Date
2022. 2
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
최근 무선 인터넷 환경의 발달과 모바일기기 확산에 따라 SNS(Social Network Service)의 인기가 전 세계적으로 높아지고 있다(조성애, 2013). 그리고 모바일을 기반으로 SNS가 급성장함에 따라 사용자 개인이 중심이 되면서 사용자들은 복잡하고 다양한 관계를 형성하고 있다(조성애, 2013). 방송통신위원회와 한국인터넷진흥원에 따르면 이렇듯 SNS가 급성장한 가장 큰 이유는 지인과의 안부와 경험을 공유함으로써 지인 간 자유로운 소통을 할 수 있기 때문이다(조성애, 2013). 이에 기업의 마케팅 기법도 기존의 매스미디어 마케팅에서 블로그, 유튜브, 페이스북, 트위터와 같은 SNS를 활용한 마케팅으로 변화하여 저비용으로 고객과 실시간 소통하며 SNS 마케팅 효과를 보고 있다. 따라서 기업의 효과적인 마케팅을 위해서는 SNS 마케팅을 단순히 제품과 서비스 정보를 확산하는 미디어로만 생각하여서는 안 되며, 이를 통해 고객을 분석하고 고객의 니즈를 파악하며 관계를 수립하여야 한다. 이에 기업의 SNS 마케팅에 관한 이해를 고취시키고, SNS 마케팅의 성공사례들을 살펴봄으로써 기업의 효과적인 마케팅 방안을 제시하고자 '기업의 SNS 마케팅 연구'라는 주제를 선정하여 연구를 시도하였다. 본 연구는 체계적 문헌 조사의 방식으로 이루어졌으며, 분석 대상으로 국내 기업으로는 KT와 아시아나를, 국외 기업으로는 코카콜라와 폭스바겐을 선정하였다. 그리고 SNS 매체로는 카카오와 블로그, 페이스북을 선정하였다. 본 연구 결과를 요약하면 다음과 같다. SNS는 기업과 고객, 고객과 고객 간 네트워크를 형성함으로써 그 영향력이 나날이 커지고 있다. 이에 따라 기업 차원에서도 SNS를 활용하는 마케팅 전략이 요구된다. 따라서 기업은 사회적 커뮤니티 공간인 SNS를 통해 고객에게 다양한 프로그램을 제공하여 고객의 관심을 유지할 수 있도록 하여야 할 것으로 사료된다.|Recently, in accordance with the spread of the development of the context of the Internet and mobile wireless devices, sns the popularity of (social network service) is increasing worldwide.And based on the mobile sns center, users are in accordance with the fastest growing users of various complex and relationships.According to the Korea Internet & Security Agency and the Korea Communications Commission, this one of the fastest-growing sns the biggest free communication between friends by sharing experiences with love with my acquaintance can. Thus, the company's marketing techniques from traditional mass media marketing blog, such as YouTube and Facebook and Twitter sns at low cost marketing changed by using real-time communication with customers and looking at your marketing dollars, sns.Therefore, the company's effective marketing sns for marketing idea should not be only just a media information products and services, which allows customers to analyze and understand the customer's needs, and shall establish a relationship.Thus, the marketing examples of the success of marketing and their understanding, sns success of companies looking at the company's effective marketing plan with selecting research and to the theme 'A Study on the company's marketing sns'. Systematic literature search of the way, this study analyzed by local company, kt and Asiana of the country, companies include Coca-Cola and Volkswagen all time.And sns, cacao and blogs, Facebook and choose the media. To sum up, the results of this study as follows :Sns is among companies and customers, customers and its influence by forming a network is increasing every day.Accordingly, the marketing strategy is required to take advantage of the corporate level, sns.Therefore, a corporation by providing a variety of programs to customers via a social community space, sns the customers can be thought to have to be required to hold the attention.
URI
http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000577850https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/167670
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GRADUATE SCHOOL OF INDUSTRIAL CONVERGENCE[E](융합산업대학원) > DEPARTMENT OF BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Theses (Master)
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