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마크업 메시지기반 표정제어 서비스 시스템

Title
마크업 메시지기반 표정제어 서비스 시스템
Other Titles
A Facial Expression Control Service System based on Markup Messages
Author
김동욱
Alternative Author(s)
Kim, Dong-Uk
Advisor(s)
김정선
Issue Date
2007-02
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
핸드폰의 대중화와 발달, 무선 인터넷 환경의 발전과 함께 나타나게 된 교육, 게임, 정보, 운세, 뉴스, 영화와 관련한 모바일 서비스들을 통해 모바일 기기의 사용자들은 멀티미디어 정보와 엔터테인먼트를 언제, 어디서든 누릴 수 있게 되었다. 하지만 가장 기본적인 핸드폰의 기능인 문자 서비스에서는 그 서비스가 통화만큼 친숙하고, 많이 쓰이는 서비스임에도 불구하고, 단조로움에서 벗어나지 못하고 있다. 그래서 그 동안 문자 서비스에 관한 많은 부가 서비스들이 제안되었으나 성공하지 못하였다. 본 논문에서 제시하는 마크업 메시지기반 표정 제어 서비스 시스템은 TTF(Text to Face)와 TTS(Text To Speech)를 통한 새로운 멀티미디어 문자 서비스를 제안하고 이 서비스 제공을 위한 효율적인 시스템의 아키텍처 설계를 제공한다. 이 시스템을 구현하기 위한 각각의 콤포넌트들을 구성하고, 가장 핵심 콤포넌트인 마크업 메시지 기반 에디터, 마크업 메시지 기반 표정을 제공하는 뷰어의 구현을 보인다. 이 서비스는 가상의 캐릭터 또는 사진으로 사이버 공간에서 사람이 말하는 것과 같이 말하고, 감정 표현을 상황에 맞게 변화시키며, 시스템의 부하를 최소화하여, 사이버 공간에서의 자신을 대신 할 수 있다. 이 서비스에서의 표정 변화는 이미지를 생성함으로써 구현하는 것이 아닌 자동화된 이미지 변형 기법을 사용하기 때문에 사용자 시스템의 부하를 최소한으로 줄여주고, 별도의 H/W적인 시스템 확장이 필요 없다. 이 시스템의 솔루션을 통해 온라인 채팅, 사이버 콜센터, 온라인 교육 등에서 응용하여 모바일 서비스에서 새로운 시장 창출과 확장에 크게 기여 할 수 있을 것이다.; Recently, mobile users can have easy access to information and entertainments through diverse mobile services like Movies, News, Fortunes, Information, Games, Educations and Buying Tickets, whenever and wherever they want. However, despite the fact that text-based message service becomes the fundamental service of cell phone and is thus used more than any other services, it still has been too boring and simple. As a result, a lot of additional mobile services on it have been proposed, but they have ended in failure. In this paper, we propose a novel, state-of-the-art markup-based multimedia message system, called a Facial Expression Control Service System. The system integrates Text-To-Face (TTS) and Text-To-Speech (TTS) in the messaging service. In this system, avatars attached in the message can speak and change the facial expression as if it were a real human being. As this system uses Automatic Pattern Recognition & Voice Making Server located in separate server, users do not have to add additional hardwares on their own mobile devices. Our proposed solution makes it possible to build many real applications like online chatting, cyber call center and online education system among other things. In conclusion, this system can create a new market in mobile service and boost the extant market in the same field.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/149494http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000405918
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GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > COMPUTER SCIENCE & ENGINEERING(컴퓨터공학과) > Theses (Master)
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