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키워드 검색 광고에서의 산업별 CPC와 CPM 방식에 따른 광고 효과에 관한 연구

Title
키워드 검색 광고에서의 산업별 CPC와 CPM 방식에 따른 광고 효과에 관한 연구
Other Titles
A study on the effect of keyword advertising by CPC and CPM
Author
김도연
Advisor(s)
임규건
Issue Date
2008-08
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 논문의 연구목적은 근간에 폭발적으로 증가한 인터넷 사용자와 대중화 그리고 각종 네트워크의 발전에 힘입어 성장하고 있는 각종 인터넷 산업 중에서 인터넷 광고에 대해서 조명해보고자 한다. 현대에 이르러 우리는 각종 미디어나 정보를 통해서 인터넷 이라는 매체의 힘에 대해서 알고 있으며, 많은 이들이 인터넷에 기반을 두고 있는 사업 및 관력 직종에서 일으로 하고 있다. 그중 인터넷 광고의 미디어인 인터넷과 인터넷 광고 중에서 최근 관심이 집중되는 키워드 광고에 대해서 타당성과 강점을 조명해 보고 중, 소기업의 마케팅커뮤니케이션 활동에서 중추적인 역할을 담당할 매체로서의 인터넷광고의 효율적인 집행방안을 모색해 보고자 하는 것이며 다음과 같은 연구를 통해 연구의 목적을 달성하고자 하였다. 첫째, 인터넷 매체 일반에 관한 것으로 인터넷과 인터넷 광고가 타 매체와 구분되는 특성과 강점, 인터넷 광고 시장의 현황, 특징 그리고 사용자의 특성을 살펴봄과 본 연구에서 정의하는 광고 효과를 기준으로 그 효과를 측정 하여 광고 효과 분석을 통한 기존 인터넷 마케팅커뮤니케이션에 어려움을 겪는 기업의 마케팅 커뮤니케이션에 도움을 줌과 동시에 차세대 마케팅커뮤니케이션의 적극적인 대안으로서의 인터넷의 가능성을 조명해 보고자 하였다. 둘째, 인터넷 광고에서의 키워드 광고의 두 가지 대표적인 방식인 CPC광고 방식과 CPM 광고 방식을 1년간 ‘H'사의 사례를 기준으로 카테고리 및 그 위치에 따른 광고 효과와 각 효과 별 분석에 관한 연구를 통해 효율적인 광고 방식을 제안하여, 각 기업의 마케팅에 도움이 되고자 하였다.; This study aims to highlight the internet advertising, a new internet industry which has been dramatically growing with widespread internet and its users, and a wide range of network. With the help of media and information, modern society is well aware of the power of internet. Many people even work in the internet-related fields. Keyword advertising, in particular, is one of the most rapid-developing areas among internet and internet advertising field. We therefore would like to investigate its strength and feasibility. We also plan to understand how to run internet advertising campaign more effectively, as it plays a key role in marketing communication for SEMs. The first topic is internet media in general; the characteristics and strengths that differentiate internet and internet advertising from traditional media; the current status and features of internet advertising market; and internet users’ behaviour. The whole process would help the companies deal with existing internet marketing communication, given that they understand how to analyze advertising effect. We therefore aim to forecast the internet’s potential as a positive alternative of next-generation’s marketing communication. Secondly, we also investigated CPC and CPM, the two most representative keyword advertising method, of the company “H” for one-year period. After analyzing the advertising effect depending on category and location, we propose the most well-suited advertising method for each company’s marketing strategy.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/146582http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000410219
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GRADUATE SCHOOL OF BUSINESS ADMINISTRATION[S](경영대학원) > DEPARTMENT OF BUSINESS ASMINISTRATION(경영학과) > Theses (Master)
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