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Two Central Modernists, Yeats and Hayter, in Pursuit of New Art

Title
Two Central Modernists, Yeats and Hayter, in Pursuit of New Art
Other Titles
새로운 추구한 모더니즘의 중추적 작가, 예이츠와 하이터
Author
이영석
Keywords
Yeats; Hayter; poetry; printmaking; surface line engraving; 예이츠; 하이터; 시; 판화; 음각선판화
Issue Date
2017-08
Publisher
한국예이츠학회
Citation
한국 예이츠 저널, v. 53, page. 81-96
Abstract
Two most important Modernists could be William Butler Yeats of Ireland and Stanley William Hayter of Britain, the former in English and American poetry and drama; the latter in French and American art and printmaking. Yeats attended an art school for a while and immediately turned to poetry. On the basis of his experience in the editing of Blake’s poetry Yeats made a new poetry. Hayter, though he was trained in chemistry in college, turned to painting and then to printmaking. He met a great engraver, Joseph Hecht, who introduced him to surface line engraving on copper and zinc plates; Hayter revolutionized this technique. Both Yeats and Hayter are great innovators. Hayter made full use of the new method of simultaneous intaglio and multi-color surface printing on a single plate. This essay aims at discovering two parallel developments in art and literature by studying two works, each by Yeats and Hayter.모더니즘 운동에서 가장 중요한 작가 두 명은 아일랜드의 예이츠와 영국의 스탠리 월리엄 하이터라 할 수 있는데, 예이츠는 영미시와 드라마에서, 하이터는 프랑스와 미국의 미술과 판화에서 중요하다. 예이츠는 잠시 미술 공부를 하였지만 곧 시에 관심을 돌린다. 그리고 블레이크 시집을 편집한 경험을 바탕으로 새로운 시를 만들어낸다. 하이터는 대학에서 화학을 공부하지만 곧 그림과 판화에 관심을 돌린다. 그는 유능한 판화가 조지 핵트를 만나서 동판과 아연판에 선을 새기는 기법을 배운다. 그는 다시 이 기법을 혁신한다. 이 두 작가는 자신들의 분야에서 주목할 만한 새로운 길을 연다. 하이터는 한 장의 판에 동시에 다색의 음각판화기법을 개발한다. 본 논문은 각 작가의 작품을 분석하여 시와 회화에서의 일어난 두 혁신이 거의 동시적으로 일어나던 것을 지적하고자 한다.
URI
http://yeatsjournal.or.kr/index.php?mid=Issue&category=56&document_srl=21637http://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/115031
ISSN
1226-4946; 2288-5412
Appears in Collections:
COLLEGE OF HUMANITIES[S](인문과학대학) > ENGLISH LANGUAGE & LITERATURE(영어영문학과) > Articles
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