410 0

The Relationship between Emotional Maturity and Job Satisfaction among Public School Teachers in Mongolia

Title
The Relationship between Emotional Maturity and Job Satisfaction among Public School Teachers in Mongolia
Other Titles
몽골 중등 학교 교사의 정서적 성숙 및 직무 만족 간의 관계
Author
Batchimeg Damdinsuren
Advisor(s)
Seung-Hwan Ham
Issue Date
2019. 8
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 연구의 목적은 몽골의 중등 교육 기관에서 교사의 직무 만족도 향상 요구 사항을 분석하는 것이다. 정서적 인 성숙은 잘 알려져 있고 인도와 다른 남아시아 국가에서 많은 다른 변수를 예측하는 것으로 널리 연구에 사용되었지만 연구 대상은 몽골 문맥에서 매우 낮은 수준으로 발전했다. 이 연구는 교사의 정서적 성숙도가 직업 만족과 관련이 있는지, 그리고 두 변수 사이에 양의 상관 관계가 있는지 조사하기 위해 제안되었다. 이 연구의 참여자는 몽골에서 캠브리지 국제 프로그램을 사용하는 세 개의 공립학교에서 일하는 108 명의 교사들로부터 실시 된 이론 및 실증 조사입니다. 데이터는 SPSS 24 프로그램에 의해 평가되었습니다. 자료 분석 결과 감성적 성숙도와 직무 만족도는 서로 긍정적이고 유의미한 상관 관계가 있었으며 정서적 성숙도는 직무 만족에 중요한 기여를했다. 키워드 : 감정적 성숙, 직무 만족, 학교 교사 및 캠브리지 국제 프로그램.; The aim of this study is to analyze the requirements for increased job satisfaction level of teachers in secondary educational institutions in Mongolia. Emotional maturity is well known and used widely in researches as a predictor of many different variables in India and other south Asian countries but the subject of the research developed at a very low level in Mongolian context. This research is proposed to investigate would teachers’ emotional maturity be associated with their job satisfaction and if there is a positive correlation between two variables. In terms of participants of this research, a theoretical and empirical survey conducted from 108 teachers who work in three public schools, which uses Cambridge International Program in Mongolia. The data were estimated by SPSS 24 program. Data analysis results indicated that emotional maturity and job satisfaction were positively and significantly correlated to each other and emotional maturity had its significant contribution on job satisfaction. Keywords: Emotional Maturity, Job Satisfaction, School Teachers and Cambridge International Program.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/109691http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000435915
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > EDUCATION(교육학과) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE