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dc.contributor.author김성훈-
dc.date.accessioned2019-07-02T06:34:00Z-
dc.date.available2019-07-02T06:34:00Z-
dc.date.issued2007-10-
dc.identifier.citation디지털디자인학연구, v. 7, No. 4, Page. 435 - 443en_US
dc.identifier.issn1598-2319-
dc.identifier.urihttp://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE01722117&language=ko_KR-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/107048-
dc.description.abstract오늘날의 산업사회에서 광고는 우리 생활에서 중요한 역할을 수행하고 있으며 사회에 미치는 영향력 또한 막대한 것이라 하겠다. 그리고 광고는 영상을 통해서 더욱더 강력한 메시지와 정보를 전달하는 우리 생활에서 피할 수 없는 메시지로써 존재하게 되었다. 더불어 광고에 대한 시각도 많이 바뀌어 지고 있으며, 그 영향력이 경제, 사회, 문화와 함께 기업의 이윤추구를 좌우하는 실용적인 아우라라고 할 수 있다. 따라서 본 연구는 아우라를 불러일으키는 디지털 영상컨텐츠 중에서 자동차 TV광고에서의 시뮬라시옹을 통한 광고 효과에 대한 분석과 시 지각적 표현과 커뮤니케이션의 형태를 분석하고 시뮬라시옹을 통한 커뮤니케이션 효과로 인해 자동차 TV광고가 과연 소비자(수용자)와의 커뮤니케이션에서 전형적인 TV광고 보다 우월한 광고 상기도나 브랜드 인지도의 효과를 지니고 있는지 분석해 본 결과 자동차 TV광고 속 시뮬라시옹을 통한 하이퍼리얼리티는 광고의 질적인 수준을 높여 주며 소비자들에게 양질의 커뮤니케이션을 이루어 주는 차세대 영상컨텐츠의 중요한 부분을 차지하는 것으로 보여 지며, 향후 TV광고의 특성을 살린 또 다른 새로운 트랜드가 되길 기대한다. In today"s industrial society, advertisements play a significant role in our lives and its influence upon our society is great. And, now advertisements exist as inevitable messages in our lives conveying stronger messages and information through imaging. In addition, the viewpoint for advertisements has been changed a lot and advertisements affect economy, society and culture etc. and they are the practical aura dominating profits of a company. Accordingly, this study analyzed the effect of advertising through simulation in automobile TV advertisements among digital imaging contents to arouse aura, and the representation by visual perception and communication patterns and if the automobile TV advertisements using simulation has more excellent advertising recollection and brand recognition than traditional TV advertisements in the communication with consumers (recipients) due to the communication effects of simulation. And, as results of the analyses, it was found that the hyper-reality through simulation in the automobile TV advertisements raises the qualitative level of advertisements and simulation is an important part of the next-generation imaging contents to make high quality communications with consumers, and it is expected to be a new trend to make the most of the characteristics of TV advertisements from now on.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher한국디지털디자인협의회en_US
dc.subjectTV-cfen_US
dc.subjectdigital imagesen_US
dc.subjectSimulationen_US
dc.title디지털 영상에서 효과적인 정보전달을 위한 시뮬라시옹의 사례 분석에 관한 연구 - 자동차 TV광고 중심으로en_US
dc.title.alternativeA Study on Case Analysis of Simulation for Effective Information Transfer in Digital Images- Centering on Automobile TV Advertisements -en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.journal디지털디자인학연구-
dc.contributor.googleauthor김성훈-
dc.contributor.googleauthor임승일-
dc.relation.code2012212199-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF DESIGN[E]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF INTERACTIVE MEDIA DESIGN-
dc.identifier.pideagle-
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COLLEGE OF DESIGN[E](디자인대학) > ETC
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