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최적 진행방향 처리 알고리즘을 이용한 효율적인 렌더링

Title
최적 진행방향 처리 알고리즘을 이용한 효율적인 렌더링
Other Titles
Efficient Rendering by Using an Optimum Direction Algorithm
Author
신현철
Keywords
3차원 그래픽 가속기; 3차원 그래픽 렌더링 프로세서; Half Plane Functions Algorithm
Issue Date
2007-05
Publisher
대한전자공학회
Citation
2007년도 SOC 학술대회, Page. 329 - 332
Abstract
3차원 그래픽 렌더링 프로세서는 다양한 데이터 타입의 연산을 위해 많은 연산량을 필요로 한다. 3차원 그래픽 렌더링 프로세서는 triangle setup, edge walk, span processor로 구성된다. 특히, Edge walk에서 새로운 Optimum Direction Processing Algorithm (ODPA)을 개발하여 연산량과 수행시간을 감소시켰다. 기존의 방식들은 좌측부터 우측으로 처리하는 반면에, ODPA는 각 삼각형에 대해 수행시간을 최소화 하기 위한 최적 진행 방향을 찾는다. 결과적으로 기존의 Half-Plane Edge Function 알고리즘 방식과 비교 했을때, ODPA 방식은 62%의 연산량 감소와 25%의 수행시간 감소를 보였다. A large amount of computation for various data types is required in 3D graphics rendering processing. A rendering engine has been designed, which consists of triangle setup, edge walk, and a span processor. Especially, new optimum direction processing algorithm (ODPA) is devised to reduce the amount of computation and the computing time in Edge walk. ODPA finds the optimum processing direction to minimize processing time for each triangle, while conventional methods process form left to right. Experimental results show that ODP A can reduce the number of clock cycles for edge walk processing by 26%, and the amount of computation by 52% when compared to the Half-Plane edge functions algorithm.
URI
http://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE01726703&language=ko_KRhttp://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/106334
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