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dc.contributor.author고동희-
dc.date.accessioned2019-05-02T05:30:16Z-
dc.date.available2019-05-02T05:30:16Z-
dc.date.issued2017-03-
dc.identifier.citation산업조직연구, v. 25, No. 1, Page. 77-100en_US
dc.identifier.issn1226-2633-
dc.identifier.urihttp://kiss.kstudy.com/thesis/thesis-view.asp?key=3508337-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/103157-
dc.description.abstract소비자간 품질에 대한 선호도가 차이가 있는 시장에서 제품다양화시 자기잠식 발생가능성을 독점과 복점, 모든 소비자들이 제품을 구매하는 경우와 일부의 소비자들이 구매하는 경우로 구분하여 분석한다. 모든 소비자들이 구매하는 경우에는 독점에서는 자기잠식이 발생하지만 복점에서는 발생하지 않는다. 일부의 소비자들이 구매하는 경우에는 두 시장에서 동일하게 소비자 그룹간 품질에 대한 선호도 차이가 적은 경우에만 자기잠식이 발생한다. 자기잠식 문제를 해결하기 위한 전략적 품질저하의 크기는 소비자 그룹간 품질에 대한 선호도 차이 및 그룹간 소비자 수의 비율에 의하여 결정된다. 하위 그룹과 상위 그룹과의 선호도 차이가 클수록, 상위 그룹에 비하여 하위 그룹의 소비자 수가 적을수록 자기잠식의 문제가 심화됨으로 품질저하가 더 많이 필요하다. 자기잠식의 문제가 아주 크면 해당 제품의 생산을 중단하며, 특정조건하에서 선호도가 낮은 두 그룹을 대상으로 한 개의 제품을 생산한다. I analyze the possibility of cannibalization when firms produce various products in a market when consumers are differentiated by the preference for quality of the product. The possibility differs based on not only a market structure but also the degree of market coverage. When a market is covered in a sense that all consumers buy, cannibalization does not happen in case of duopoly, but it does in case of monopoly. When a market is not covered, the cannibalization occurs only when the difference in the preference for quality between consumer groups is small. The degree of degrading quality to lessen the problem of cannibalization depends on the difference in the preference for quality and the ratio of a number of consumers between groups. The more the difference in the preference is or the less the number of consumers in a group with less preference comparing to the number of a consumer group with more preference is, the more degrading quality a firm needs. If the degree of cannibalization is sufficiently high, the firm stops producing a product with the lower quality.en_US
dc.language.isoen_USen_US
dc.publisher한국산업조직학회en_US
dc.subject제품다양화en_US
dc.subject자기잠식en_US
dc.subject전략적 품질저하en_US
dc.subjectproduct lineen_US
dc.subjectcannibalizationen_US
dc.subjectdegrading qualityen_US
dc.title제품다양화와 자기잠식en_US
dc.title.alternativeProduct Proliferation and Cannibalizationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.page77-100-
dc.relation.journal산업조직연구-
dc.contributor.googleauthor고동희-
dc.relation.code2017018253-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF BUSINESS AND ECONOMICS[E]-
dc.sector.departmentDIVISION OF BUSINESS ADMINISTRATION-
dc.identifier.piddhkoh-
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COLLEGE OF BUSINESS AND ECONOMICS[E](경상대학) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학부) > Articles
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