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dc.contributor.author이경렬-
dc.date.accessioned2019-03-28T00:18:04Z-
dc.date.available2019-03-28T00:18:04Z-
dc.date.issued2015-07-
dc.identifier.citation광고학연구, v. 26, No. 5, Page. 125-150en_US
dc.identifier.issn1225-0554-
dc.identifier.urihttp://www.earticle.net/Article.aspx?sn=249025-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/101282-
dc.description.abstractIn order to develop the criteria differentiating online advertising from informative contents, this study conducted the Focus Group Interview (FGI) and Online Survey to observe the opinion of multiple group of people specialized in online advertising and 1,100 online customers. Among them, lawyers, business people in Internet advertising and the people working in legislative body were focused on group interview to elaborate upon a legislative approach on this topic. In this study, the current researchers suggest the multiple legislative and practical approaches to distinguish useless online advertising and useful online contents. For example, the current researchers found and suggest that the best way to identify the informative contents among intentionally designed but useless online advertising is marking “Advertising” or “광고” sign at the top of left side. As, according to findings, this place is more focused and easily catched by people's sight, this “Advertising” or “광고” sign should be located at the upper part of left side of all advertising contents. In addition, this study uncovered that font size of "Advertising" or “광고” need to large enough as main text size of each contents. The researchers expect all of findings in this study may contribute online companies and customers who want to use useful online informative contents without chaotic confusion due to seductive but useless online advertising. 본 연구는 온라인에서 광고와 정보의 구분에 대한 다양한 의견을 수렴하기 위하여 온라인 법률 전문가, 온라인광고업계, 그리고 입법 전문가를 대상으로 전문가 심층면접을 실시하였다. 또한 광고와 정보의 구분 및 표기에 관한 구체적인 개선방안 마련하기 위하여 1,100명의 인터넷 이용자들을 대상으로 온라인 설문조사를 실시하였다. 연구결과, 이용자의 의견은 광고 문구의 표기 및 위치에 대해서 문구는 “광고”로 “좌측 상단”이 가장 적절하며 “글자크기”는 본문의 글자 크기 정도가 적절한 것으로 응답했다. 광고 표기는 배너 및 검색광고를 포함한 모든 유형의 인터넷 광고에 적용돼야 할 것으로 보인다. 본 연구결과는 급변하는 온라인광고 관련 산업 여건의 변화를 반영하고, 온라인 이용자의 복지를 향상하며, 업계의 자율적 광고와 정보의 구분을 위한 시사점과 실행방안을 제안하였다는 의의를 갖는다.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher한국광고학회en_US
dc.subject온라인광고en_US
dc.subject광고와 정보의 구분en_US
dc.subject인터넷 광고en_US
dc.subject광고 표시방안en_US
dc.subjectOnline Advertisingen_US
dc.subjectinformative Contentsen_US
dc.subjectDevelopment of Onlineen_US
dc.subjectAdvertising Signen_US
dc.title온라인에서 광고와 정보의 구분을 어떻게 할 것인가?en_US
dc.title.alternativeHow to Technically Differentiate Useless Advertising from Useful Information On the Internet?en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.no5-
dc.relation.volume26-
dc.relation.page125-150-
dc.relation.journal광고학연구-
dc.contributor.googleauthor이희복-
dc.contributor.googleauthor홍문기-
dc.contributor.googleauthor이경렬-
dc.relation.code2015040282-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF COMPUTING[E]-
dc.sector.departmentDIVISION OF MEDIA, CULTURE, AND DESIGN TECHNOLOGY-
dc.identifier.pidkylee19-
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