Browsing by Author 오준영

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 14 of 14

Issue DateTitleAuthor(s)
2018-12An Explicit and Integrated NOS Flow Map in Instruction of Nature of Science based on the History of Science오준영
2011-07Lakatos의 발견법을 기반으로 한 인지적 수업모형 제안오준영
2013-06Learners' ontological categories according to their mental models of plate boundaries오준영
2012-05A Possible Scientific Inquiry Model based on Hypothetico-Deduction Method Involving Abduction오준영
2014-06Suggesting the enhanced lakatosian conflict map for science teaching오준영
2014-02Suggesting The NOS Flow Map for an Instruction of Nature of Science Oh, Jun-Young오준영
2014-06Understanding Natural Science Based on Abductive Inference: Continental Drift오준영
2016-11Understanding Scientific Inquiries of Galileo's Formulation for the Law of Free Falling Motion오준영
2014-04UNDERSTANDING THE ALTERNATIVE CONCEPTIONS OF PRE-SERVICE SECONDARY SCIENCE TEACHERS ABOUT TIDAL PHENOMENA BASED ON TOULMIN'S ARGUMENTATION오준영
2011-10USING AN ENHANCED CONFLICT MAP IN THE CLASSROOM (PHOTOELECTRIC EFFECT) BASED ON LAKATOSIAN HEURISTIC PRINCIPLE STRATEGIES오준영
2015-10과학 영재 학생의 지구계에 대한 지식과 중요성이 과학 동기에 미치는 영향: 탐색적 연구오준영
2012-12과학의 본성(NOS)을 기르기 위한 과학교육의 시각에서 태양계 우주론 발달과정에서 본 쿤(Kuhn)의 해석오준영
2012-06새로운 과학의 본성 흐름도를 바탕으로 한 과학의 본성에 대한 고등학생들의 믿음 탐색 : 별의 분광형 실험을 중심으로오준영
2013-02융 복합 기초교양교육을 위한 과학의 본성교육: Kuhn의 과학철학의 이해중심으로오준영

BROWSE