Browsing by Author 김성연

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 24 of 24

Issue DateTitleAuthor(s)
2012-04CMC 활용 글쓰기 환경과 면대면 글쓰기 환경에서의 동료 피드백 비교김성연
2013-06Computer-supported Writing: A Comparison of Wiki and Daedalus김성연
2018-12A corpus analysis of collocational behaviors of near-synonymous adjectives김성연
2011-05Does content-based instruction attain two aims for one? From learners' perspectives김성연
2018-12Effects of Input- and Output-based Planning on Korean College Students’ Communication Strategy and Speaking Anxiety김성연
2011-09Evaluation of Native English Speaking Teachers from Learners' Perspectives김성연
2011-03Korean EFL Learners’ Vocabulary Use in Reading-based Writing: According to Topic and Learner Proficiency김성연
2012-03Options in a multiple-choice English test: Quality over quantity김성연
2015-06Pre-service Teachers’ Experience of Online Content-based English Writing김성연
2017-09Smart Learning: Approaches and Materials for Language Learning김성연
2016-03그래픽 조직자를 활용한 영어 읽기 수업이 중학생들의 읽기 능력 및 정의적 태도에 미치는 효과김성연
2011-04디지털 스토리텔링과 면대면 스토리텔링에 대한 초등학생들의 정의적 반응김성연
2011-06영어 쓰기 수업에서의 의미협상: 실시간 CMC 활용 쓰기 과업을 중심으로김성연
2015-03영어 학습자의 말하기 불안, 의사소통 전략, 의사소통 과업 선호도김성연
2012-04온라인 게시판 활용 글쓰기가 초등학생들의 영어 쓰기 및 태도에 미치는 영향김성연
2011-09원어민 교사의 언어적, 문화적, 교육적 역량 평가김성연
2013-12중학교 현장의 영어 말하기 · 쓰기수행평가 적용 사례 연구김성연
2014-03초등 영어노래 받아쓰기 활동의 언어적, 정의적 효과김성연
2015-03초등영어 수행평가 채점 기준과 교사 피드백의 정의적 효과에 대한 연구김성연
2016-03초등영어 수행평가에서 루브릭과 피드백이 학습자의 성취도, 자신감, 자율성에 미치는 영향김성연
2018-06학습자 영어 수준과 듣기 문항 유형의 차이에 따른고등학생들의 영어 듣기 전략 사용김성연
2014-06한국 고등학생들의 영어 쓰기에 대한 태도와 쓰기 교수법에 대한 인식김성연
2014-03한국 중등학교 영어 교사의영어 쓰기와 쓰기 지도 역량김성연
2014-05한국 중등학교 학습자의 영어 쓰기에 대한 자신감, 불안, 동기김성연

BROWSE