2015-01 | Analysis on implementing mitigation strategies of climate change in South Korea’s tourism industry | 김남조 |
2017-08 | Demographic Differences in Perception, Attitude, and Behavioral Intention toward Carbon-labeled Hotels | 김남조 |
2018-01 | Destination Personality, Destination Image, and Intent to Recommend: The Role of Gender, Age, Cultural Background, and Prior Experiences | 김남조 |
2019-05 | Effect of Climate on the Number of Visitors to National Parks Using Korea Tourism Climate Index | 김남조 |
2016-07 | The effect of perception of carbon labels on green hotel choice | 김남조 |
2017-03 | The effect of perception of carbon labels on hotel choice | 김남조 |
2016-04 | The impact of climate change on the decision-making process of potential tourists using the model of goal-directed behavior | 김남조 |
2014-12 | An influence of outdoor recreation participants’ perceived restorative environment on wellness effect, satisfaction and loyalty | 김남조 |
2018-10 | An integrated model of travelers' pro-environmental decision-making process: the role of the New Environmental Paradigm | 김남조 |
2011-04 | IPA를 이용한 국립공원 생태관광프로그램의 매력성 분석: 자연생태 및 역사문화 프로그램을 중심으로 | 김남조 |
2013-02 | K-pop 인식이 한국의 관광이미지 및 방문의도에 미치는 영향 - 중국 대학생을 중심으로 - | 김남조 |
2019-01 | Role of place attachment dimensions in tourists’ decision-making process in Cittaslow | 김남조 |
2014-11 | 가치, 기후변화 문제지각 및 개인적 책임이 관광객의 친환경 행동에 미치는 영향 | 김남조 |
2014-02 | 가치, 기후변화 문제지각 및 책임지각이 관광객의 친환경 행동에 미치는 영향 | 김남조 |
2018-01 | 관광 젠트리피케이션 현상에 대한 인과순환 구조와 정책지렛대 탐색- 북촌일대를 중심으로 - | 김남조 |
2015-11 | 관광객의 기후변화에 대한 지식과 친환경 관광상품 구매의도와의 관계 | 김남조 |
2014-10 | 관광기후지수(Tourism Climate Index)를 이용한 치악산 국립공원의 관광기후환경에 관한 연구 | 김남조 |
2016-02 | 관광목적지 개성이 이미지 및 충성도에 미치는 영향 -강남을 방문한 외래 관광객을 중심으로- | 김남조 |
2018-09 | 관광업계에서의 미투운동(Me Too Movement)에 대한 현상학적 연구 | 김남조 |
2011-11 | 관광정보로서의 UCC가 관광목적지 이미지와 향후 방문의도에 미치는 영향 | 김남조 |
2015-08 | 관광지 주민의 혼잡지각이 감정과 대응행동에 미치는 영향 | 김남조 |
2015-05 | 국가지질공원 지정으로 본 지오투어리즘(Geotourism)의 의미와 역할 | 김남조 |
2014-07 | 국가지질공원 지정으로 본 지오투어리즘(geotourism)의 의미와 역할 | 김남조 |
2011-11 | 국내 리조트 입지확산과 공간상품화 | 김남조 |
2013-08 | 국내진출 외식 프랜차이즈 기업의 실패 분석 : 상보성 이론 및 총체적 상호일치관점을 중심으로 | 김남조 |
2012-06 | 국립공원 생태관광체험프로그램으로 인한 지역경제 파급효과 분석 | 김남조 |
2011-12 | 국립공원 생태관광체험프로그램의 지역별 경제파급효과 분석 | 김남조 |
2015-11 | 국립공원 탐방객의 회복환경지각이 가치, 만족 및행동의도에 미치는 영향 : 북한산 국립공원을 대상으로 | 김남조 |
2018-08 | 근대문화유산관광지의 객관적 진정성, 체험, 실존적 진정성, 만족 간의 영향관계: 인천 개항장 문화지구를 중심으로 | 김남조 |
2019-03 | 기술기반 셀프서비스(TBSS)에 대한 외식소비자의 이용태도 및 이용의도 분석:기술준비수용모형(TRAM모형)을 중심으로 | 김남조 |